si obor-obor biru

cop sblm paper..aku selaku guest writer di blog ni nk kenlkn diri..huhu…poyo..aku linda kwn dell yg merupekn kwn korg..hahaha… ok nk memulekn cerite..semlm aku bwk la bdk dell ni g pntai..dah lame die mengidam nk g mndi pntai..dan nk memeriahkn lg acara ni,kami pon ajk la anak buah aku..alia n sara name dorg..diorg pon ape lg..teruje la nk mndi pntai..oleh kerana pntai 2 dekat je ngan umah aku..kitorg pn jalan kaki je..jimat petrol..huhu..mase otw 2 dell begayut plak ngan ayah die.. aku pn smpt la bodek2 ayah die suh dell blanje aku..usaha aku berjaye gk wlaupn xgigih mane usaha 2(ayat mesti manis)..hehe..smpai2 kt pntai je nmpk air surut..1st time la dell dtg air surut..slalu pasang..so die pn mempunyai misi utk kami..die pn ber kate “jom kite pegi kt batu 2 nk??jom ar”..lebih kurang cm 2 la ayatnye..so aku pn on jer..bdk 2 org ni plak takut..tp kitorg berjaye meyakinkn dorg n pegi la..nk tau mane batunye??haaa..kt gmbr bwh ni ade..

.: focus utama pd batu itu ok..batu tu la tmpat yg mau d tuju pd mula nya..hee :D..sehinggalah.......ahaa :.

.: focus utama pd batu itu ok..batu tu la tmpat yg mau d tuju pd mula nya..hee :D..sehinggalah.......ahaa :.

nmpk x??haa…bleh thn jauh gk..kami pn memulekn misi kami..dell pegang sara,aku pegang alia..dan dengan beraninye dell jln depan..semangat la katekn..aku pn bia jela..jln py jln py jln..agak2 air smpi peha…tetibe bdk dell ni jerit ala manje..aku pn alert la..konon..huhu..memule ingtkn plastik ker yg dibuang oleh manusie2 yg xbertanggungjwb, rupe2nye obor2..aku pn usya la obor2 2..pas 2 aku tgk tetibe je dell da kt blkg..mase bile die lari pn aku xperasan..so aku ngan alia pn join la..haha..smpi kt pntai jer dell pn buat muke sedih..sbb xdpt mndi pntai..pas 2 aku kate la kt die mndi kt sebelah sana plak..kitorg pn mmbuat percubaan kali ke 2..sekali..ade lg obor2..n dell pn give up nk mndi..kmpunan die nk mndi..nasib baik xde batu belah..kalo x die lari masuk batu 2 kot..hahahahaha… dan utk menghilangkn boring bdk2 ni,suh la dorg kutip shell kt tepi2 pntai 2..nk suh kutip petronas tp xde plak,xdpt la voucher kfc..huhu..so shell pn jadi la..n dell pn join la bdk2 ni…dan x lame kemudian,mentol kt kepale aku pn menyala..dengan idea utk menangkap obor2 td..hahahaha..so aku pn pegi la carik plastik yg ade kt pntai 2..dpt gk,terima kasih la kepade org yg buang 2..so aku pn pegi la carik obor2 2..dell nk ikut..so die join skali tp die kt blkg ar…penakut kn??hahaha… carik2,nmpk 2 ekor,1 besar gk ar n 1 kecik..nk tgkp yg kecik 2 tp die lari plak…tanpe disedari…ade g seekor upenye kt tepi aku..nasib baik aku nmpk,aku jerit kt dell..dan reaksi die mesti la lari ketepi..huhu…so aku pn mmberanikn diri n tgkp obor2 2..dpt uuuuu..terer kn…hehehe…ni la dienye…

.: si obor-obor biru kecil..culik kejap dpd mak die..heee :D :.

.: si obor-obor biru kecil..culik kejap dpd mak die..selamat ari ibu mak obor-obor biru..hahahaha..heee 😀 :.

.: kasik zOom ckittt..bkn zOom malaysia ok..haha :.

.: kasik zOom ckittt..bkn zOom malaysia ok..haha :.

comel kn??rase nk pegang  je tp takut gatal..kalo dell xpe die mmg dah gatal pn..hahahaha..aku pn bg la bdk2 2 ekor 2 tgk..dorg mesti la teruje..yela bdk2 katekn..n memndangkn plastik yg aku amik 2 bocor..air die makin kurang la kn..so lpas kitorg dah puas tgk n agk2 obor2 2 nk nazak..aku pn pg la kt air tmbh air sket…takut mati plak..bedose uuu..huhu… lame sket smbil mndi2 itik kt air 2 ngan dorg..aku pn lepaskn la balik obor2 2..tetibe rase cm steve irwin kejap..hahahaha..tp mase die idup la..xnk mase die mati..hehe..

n yg kat bwh ni lak..gmbar2 bdk2 ni yg smangat duk men pasir smbil aku ngn misi aku tgkap obor2 tu..sonok btul kan dorg..haha…cian kat dell..hahahahahahahahaha.. 😀 …..tgk jela aksi2 dorg ni eh..

.: wajah hepi nak men pasir..tgk la si sara tuh..adeh la kanak2. :.

.: wajah hepi nak men pasir..tgk la si sara tuh..adeh la kanak2. :.

.: alia n sara stelah puas men pasir..n sara smpat lg menambahkan rs 'masin' air laut ituh..hahaha..mmg kanak2.. :D :.

.: alia n sara stelah puas men pasir..n sara smpat lg menambahkan rs 'masin' air laut ituh..hahaha..mmg kanak2.. 😀 :.

.: sara si anak LION..effect lpas ikat rmbut,free perm..ni adik die..hahaha :.

.: sara si anak LION..effect lpas ikat rmbut,free perm..ni adik die..hahaha..tgk la sonok sgt men pasir tuh.. :.

.: ni lak kakak die..si alia anak LION..hahaha :.

.: ni lak kakak die..si alia anak LION..hahaha :.

.: last but not least..ni lah die teraju utama die selaku penculik si obor-obor kecil..haha..mak yuyuy!!! cntik pistol..ade pluru x?ahahah... :D :.

.: last but not least..ni lah die teraju utama die selaku penculik si obor-obor kecil..haha..mak yuyuy!!! cntik pistol..ade pluru x?ahahah... 😀 :.

dah selesai membuat keje mulie melepaskn obor2 2..kitorg pn nk balik la..mase 2 pn dah nk magrib..so suruh la alia n sara mndi kejap bersihkn pasir kt bdn n balik..haaaa..2 jela cite nye..walaupn x la se best cite xmen..tp ok la..hehehe..ok la..jumpe lain kali kalo aku dijemput lagi n kalo paymentnye berpatutan dengan market skang..hehehe..ok bye..

{ LindaliciOuS }

p/s: ni dell..tu la linda..tu..yg tgh2 antara bdk2 tu..ahaaa yg tu la…yg tu…tu..tuuuuu…hahahahaha..thanx to my  ‘guest
writer’..ur payment already paid kan..muehehehehe..lumayan x??yeaahhh 😉 …

Leave a Reply

